Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників
Наказ , що затверджує зміни до положення про атестацію педагогів
Корисні поради щодо створення ПОРТФОЛІО
Атестація педагогічних працівників
І. Критерії оцінки роботи вчителя при проведенні атестації
- Професійна підготовка вчителя.
- Планування вчителем навчально-виховної роботи. Виконання запланованого.
- Реалізація в навчально-виховному процесі виховних цілей і завдань, проблеми, надякою працює.
- Майстерність учителя у проведенні уроків і позаурочних заходів.
- Досягнення його вихованців.
- Ефективність виховної діяльності вчителя.
- Авторитет вчителя серед учнів, їхніх батьків і колег.
- Робота в класі-кабінеті. Зміст, якість, планування роботи кабінету.
- Особисті якості вчителя.
ІІ. Перелік і зміст документів для атестації вчителя
- Заява на атестацію.
- Ксерокопії: диплома, посвідчення про проходження курсів підвищення кваліфікації, грамот, нагород.
- Творчий звіт про роботу в міжатестаційний період.
- Розробки проведених за 5 років відкритих уроків (не менше ніж 10) і виховних заходів (5-6).
- Плани проведених тижнів з предмета, що викладає.
- Графіки-дослідження досягнень учнів, яких навчав протягом 5 років.
- Моніторинг навчальних досягнень учнів за класами з предмета, який викладає.
- Опис досвіду роботи.
- Анкета вчителя (за зразком).
- Матеріали виступів у періодичній пресі, статті, присвячені досягненням вихованців учителю.
- Авторські програми, дидактичний матеріал, збірники і посібники з предмета, над якими працював протягом атестаційного періоду.
- Фотоматеріали.
- Навчальний кабінет (напрацювання за 5 років).
ІІІ. Досвід системи роботи педагога з певної теми описується в загальній формі і має розділи:
1) Вступна частина (≈ 1/8 всього тексту), де висвітлюються актуальність і соціальна значущість досвіду, робляться посилання на психолого-педагогічні джерела з теми досвіду та близьких до неї педагогічних проблем.2) Основна частина, де описуються форми та методи роботи, здобутки творчої діяльності, науково-методичні ідеї, методичні розробки, обґрунтовується ефективність нових прийомів і засобів навчання, аналізується їх результативність.3) Заключна частина, де формулюються загальні висновки та пропозиції.У вступі мають простежуватися теоретичні викладки з проблеми досвіду. Поступово вони приводять до мети і змісту досвіду. Важливий момент – посилання на теорії, концепції, технології і моделі навчання, запозичені вчителем у інших авторів (учених, педагогів), адаптовані до власних потреб і реалізовані на практиці.В основній частині в розгорнутому вигляді характеризується весь арсенал методів і прийомів, засобів навчання дітей, що використовується вчителем під час уроків.Досвід вважається цінним тоді, коли викладання предмета здійснюється за чіткою системою або моделлю, коли головні елементи періодично повторюються, а методи і педагогічні техніки доведені до автоматизму.
Вимоги до оформлення матеріалів з досвіду роботиМатеріали оформлюються окремою текою.
1.Титульний лист:
- вгорі вказується повна назва закладу, установи, де працює педагог;
- посередині аркуша – назва «Матеріали з досвіду роботи»;
- праворуч під назвою вказується прізвище, ім’я та по батькові автора, посада;
- внизу сторінки – місто й рік підготовки роботи.
2.На другому аркуші подається:
- зміст із зазначенням сторінок;
- план роботи (у разі потреби).
3. Відомості про педагога (прізвище, ім’я, по батькові; дата народження; освіта; спеціальність за дипломом; місце роботи; посада; стаж безпосередньої педагогічної роботи; стаж роботи на даній посаді; державні нагороди, звання; дата, форми та результати підвищення кваліфікації; дата, результати попередньої атестації; на що претендує; відповідальний член атестаційної комісії закладу освіти /району, міста/).4.Анотація досвіду роботи – коротка характеристика опису досвіду, у якій:
- наводяться найважливіші питання роботи;
- стисло викладається зміст досвіду;
- дається його оцінка.
(Анотацію готує заступник директора з науково-методичної роботи закладу освіти або методист рай(міськ)во).5.Відгук на педагогічну діяльність працівника керівника закладу освіти.6.Відгук на професійну діяльність працівника керівника районної (міської) циклової предметної комісії.7.Опис досвіду роботи (або самоаналіз):
- наукове обґрунтування обраної теми:
- актуальність проблеми;
- її нові аспекти відповідно до сучасних умов;
- її місце, роль і значення в діяльності школи, автора;
- розкриття динаміки і стану розробки даної проблеми на основі аналізу особистого досвіду:
- що було і що змінилось у роботі протягом періоду апробації;
- чим конкретно визначаються досягнення;
- як усі заходи, зміни в діяльності учителя позначились на кількісних і якісних результатах;
- які труднощі довелося подолати і яким шляхом;
- оцінка напрямів удосконалення роботи, план подальшої розробки цієї теми (в кінці опису досвіду обов’язково вказується список використаної літератури).
8.Результативність педагогічної діяльності (додаток 3 з наданням матеріалів, які підтверджують інформацію).
Параметри вивчення й оцінювання результативностіфахової діяльності вчителя в міжатестаційний період
1. Досягнення в міжатестаційний період |
1.1 Навчальні досягнення учнів |
- результати моніторингових досліджень |
- порівняльні результати зовнішнього незалежного оцінювання й Державної підсумкової атестації |
1.2 Досягнення учнів у конкурсах, олімпіадах |
- предметні олімпіади |
- конкурси МАН |
- учнівські конкурси (згідно з обласним реєстром) |
- інші творчі конкурси, змагання |
1.3 Особисті досягнення вчителя в професійних конкурсах |
- Всеукраїнський конкурс «Учитель року» |
- обласний конкурс «Кращий працівник року в галузі освіти» |
- інші конкурси фахової майстерності |
2. Результативність науково-методичної роботи |
2.1 Підготовлені методичні матеріали |
- програми авторських курсів у системі неперервної освіти |
- програми курсів варіативної складової навчального плану |
- науково-методичні комплекси, дидактичні матеріали, медіатеки |
- укладання підручників (у тому числі у складі авторського колективу) |
- укладання методичних посібників (у тому числі у складі авторського колективу) |
- наукові праці |
- статті у виданнях ВАК |
- статті у науково-методичних фахових виданнях |
- виступи на науково-практичних конференціях |
- інші власні методичні розробки |
2.2 Участь у розповсюдженні прогресивного педагогічного досвіду |
- експериментальний дослідницький майданчик, школа-лабораторія |
- авторські курси в системі неперервної освіти |
- педагогічна майстерня, майстер-клас, лабораторія творчого вчителя |
- творча група |
- школа молодого вчителя, тьюторство, наставництво |
- семінари, круглі столи |
- інші форми співпраці з методичними службами, педагогічним загалом |
- участь у роботі журі фахових (творчих) конкурсів, рецензування та експертиза науково-методичних матеріалів |
- реалізація соціально-педагогічних проектів, програм |
- інші форми роботи |
2.3 Апробація методичних розробок працівника |
- апробація та розповсюдження досвіду працівника |
3. Рівень професіоналізму |
- результати тестування з фахової компетентності |
- результати підвищення кваліфікації (у тому числі за кредитно-модульною системою) |
- результати самоосвіти в міжатестаційний період |
4. Моральні якості, соціально-психологічна готовність |
- результати самооцінки соціально-психологічної готовності |
- результати соціально-психологічного дослідження |
5. Додаткова освіта |
- проходження курсів спеціалізації з інших предметів |
- наявність другої вищої педагогічної освіти |
- навчання в аспірантурі, |
- наявність наукового ступеню, вченого звання |
- інші |
ІV. Самозвіт вчителя в ході атестації1. Науково-методична проблема школи і ваші кроки до її вирішення.2. Проблема, над вирішенням якої працюєте. Шляхи її розв'язання.3. Успіхи в роботі (результати учнів в олімпіадах усіх рівнів, конкурсах і змаганнях тощо).4. Запровадження передових інноваційних технологій, результативність.5. Позакласна робота з предмета, який викладаєте.6. Ваші конкретні завдання з реалізації державних програм і законодавчих актів у сфері освіти.7. Чий передовий досвід вивчаєте і як запроваджуєте в роботі.8. Ваш передовий педагогічний досвід і його результати.9. Ваша методична робота в школі і за її межами.10. Ваші послідовники.11. Досягнення ваших вихованців, випускників школи.12. Виступи в періодичній пресі.13. Виховна робота вчителя з предмета.14. Робота вчителя-класного керівника (характеристика класу, зв'язок з учнями та їхніми батьками, періодичність, якість і ефективність, форми і методи роботи з класом).15. Самоосвітня робота (документи).16. Проблеми в роботі і ваші плани для їх вирішення.17. Громадські доручення, що їх виконуєте.18. Чи відповідаєте займаній посаді, категорії, на яку претендуєте?
Коментарi